Gündüz Uykusunun Önemi

Anasayfa / Genel / Gündüz Uykusunun Önemi
Gündüz Uykusunun Önemi

Kişisel dinginlik, zihinsel berraklık ve enerji gün içinde birçok faktöre bağlı olarak kaybedilebilir. Bu düşüşü engellemek ve aynı özelliklere tekrar sahip olmak için tercih edilen en ekonomik ve kolay yöntem gündüz uykusu olarak bilinir. Uzmanlar tarafından da kanıtlanan bu etki sadece çocuklara değil her yaştan insan için önerilmektedir.

Gündüz uykusu;

  • Kalp krizi geçirme riskini azaltır,
  • Kilo kontrolünün dengede olmasını sağlar,
  • Depresyonu önler,
  • Atiklik kazandırır,
  • Çalışma hafızasını güçlendirir,
  • Zihin açar,
  • Yaşlanmayı geciktirir,
  • Cinsel gücü arttırır,
  • Stres hormonlarını azaltır,
  • Kas gelişimi sağlar.

Gündüz uykusunun yetişkinlerde de oldukça önemli olması global şirketlerde de yankı bulmaktadır. Çoğu Asya şirketi özellikle öğle saatlerinde çalışanları için uyku zamanı adı altında ekstra bir vakit yaratmaktadır. Bu şekilde çalışanlarından maksimum fayda sağladığını düşünen şirketlerin sayısı da gün geçtikçe artmakta.

Gündüz uykusundan maksimum fayda sağlamak için en uygun zaman 13:00 – 15:00 saatleri arası olarak açıklanır. Bu süre içerisinde yarım saati geçmeyecek şekilde gerçekleştirilen gündüz uykusu, bir diğer adıyla şekerleme, kişinin bir günden maksimum fayda sağlamasına yardımcı olur.

Leave a Reply

Your email address will not be published.