Bayanlara Özel Uykuda Kilo Verdirecek 6 Yöntem

Anasayfa / Genel / Bayanlara Özel Uykuda Kilo Verdirecek 6 Yöntem
Bayanlara Özel Uykuda Kilo Verdirecek 6 Yöntem

Kilo vermenin yolu sağlıklı ve kaliteli bir gece uykusundan geçiyor.

Annals of Internal Medicine isimli akademik tıp dergisinde yayınlanan bilimsel çalışmaya göre; diyet yapanlar arasında her gece ortalama 8,5 saat uyuyan grup, 5,5 saat uyuyan gruba göre 2 kat daha fazla kilo verdi. Üstelik bu 2 grup gün içinde aynı miktarda kalori tüketimi yapıyordu.

Uykuda kilo vermenizi kolaylaştıracak yöntemleri rutin haline getirirseniz siz de şaşırtıcı sonuçlar alabilirsiniz. İşte uykuda kilo verdiren 6 bilimsel yöntem:

1- Yatmadan önce 1 bardak süt için ya da 1 kase yoğurt yiyin.

Yatmadan tüketilen süt ürünleri barındırdıkları yavaş sindirilen kazein proteini sayesinde kaslarda amino asit birikimini arttırır. Bu sayede yatmadan süt ürünü tüketen kişilerde gece uykusu sırasında daha çok kas gelişimi gözlemlenir.

2- Oda Sıcaklığınızı İdeal Seviyeye Getirin.

Yatak odanızın sıcaklığını 19 derece olacak şekilde ayarlarsanız vücudunuzdaki kalori depolayan beyaz yağ hücrelerinin bir kısmı kalori yakan kahverengi yağ hücrelerine dönüşür. Çünkü kahverengi yağ hücrelerinin görevlerinden biri de vücudunuzu sıcak tutmaktır.

3- Uyumadan Önce Kendinize Zaman Ayırın.

Uyumadan önce yarım saatinizi kitap okumak gibi keyif aldığınız rahatlatıcı bir aktiviteye ayırmanız önerilen yöntemlerden bir diğeri.

4- Göz Alıcı Parlak Işıkları Yatak Odanıza Sokmayın.

Uyurken yatak odanızın kapısından ya da penceresinden sızan parlak ışık, uykuda üretilen melatonin miktarında ve dolayısıyla da uyku kalitenizde düşüşe sebep olur.

5- Uyumadan Önce Hafif Yoga Egzersizi Yapın.

Uyumadan önce yapılan ağır egzersizler enerjinizi yükseltip uykunuzu kaçırabilir. Ancak rahatlamanızı sağlayacak hafif yoga egzersizleri sayesinde daha kaliteli ve sağlıklı uyuyabilirsiniz. Yoga egzersizleri sırasında derin ve doğru nefes almaya özen göstermelisiniz.

6- Yatmadan Hemen Önce Alkol Almaktan Kaçının.

Yatmadan hemen önce alkol tüketmek özellikle uykunuzun ikinci kısmında uyku kalitenizi düşürecektir. Yeterince derin uyuyamazsınız ve uykunuz sık sık bölünür. Uykudan önce alkol alan bir kişinin yaşadığı bu bölünme orta seviyede elektrik akımına maruz kalmış kişi ile aynı seviyededir.

Leave a Reply

Your email address will not be published.