.

Omurga Sağlığı – 1

YATAĞINIZIN OMURGA SAĞLIĞINIZA VE UYKUNUZA ETKİLERİ ?

Vücudumuzun Gündüz ayakta ve oturur pozisyonda olduğu gibi gece, uyurken de ideal bir duruş şekli vardır. Vücudumuz için en doğru yatış pozisyonu omurganın doğal S şeklinin korunduğu pozisyondur. Doğru yatak, vücudun doğal omurga eğrisini korurken, Yanlış yatak ise kaslar, sinirler ve damarlar üzerinde baskı yaparak bel ve sırt ağrılarının meydana gelmesini sağlar.

İyi yatak; vücudun bel, sırt, baş, boyun ve diz bölgesini desteklemelidir. Yatak çok sert ise, yatak ve vücut arasında boşluklar meydana gelir. Fazladan baskıya maruz kalan vücudun yatakla temas ettiği noktalarda damarlar ve kan dolaşımı üzerinde sıkışmaya sebep olur. Kan dolaşımı bozulduğu için beyine uyarı gider. Bu yüzden gece boyunca sağa sola dönüp, derin uykuya dalamazsınız.

Yumuşak yataklar her ne kadar rahat olsa da omurga için doğru bir seçenek değildir. Yumuşak yatak vücudun gereken yerlerini desteklemez. Doğal omurga eğrisini koruyamaz. Bel ve sırt ağrısı çekmeden, sağa sola dönmeden, kesintisiz ve derin bir uyku için yatağınızı doğru seçmeniz gerekir.

Seçtiğiniz yatakta kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi olursanız yani yatağınızı tanırsanız kaliteli ve sağlıklı uyku konusunda atacağınız ilk adım olacaktır.kolaylaştırır.